אורי אדום בנשמה כתב:
אנחנו לא במשחק האסוציאציות, מר ספינוביץ'...
כמובן שבניקל ניתן לענות לך גם פה תשובה ניצחת, רק שבינתיים - כמובן שלא אשחק לידיך. שום מלל, ולו הדעתני ביותר, לא יטשטש את עניין הצביעות המדהימה של המחנה הפוליטי שלך.
אוקיי, נתניהו....ואיפה המחנה "הנאור" שאצלו זעקה כנגד רמיסת הדמוקרטיה וזכויות האדם זה מקצוע?!
אבל איפה לעולם לא יחליטו לצעוד, דווקא יש לך מושג ועוד איך... ואתה ודומיך מעולם לא יבקרו אותם על כך.
כוזבת לדעת האדם הסביר שיודע שזו מדינה יהודית, ובתי מדרש ומקוואות הם מצוות יסוד ביהדות.
אינה כוזבת רק בעיני בורים ועמי הארצות, או דווקא אנשים משכילים ומלומדים - שהחילוניות עבורם היא ערך מקודש בפני עצמו - ולוקחים חלק אקטיבי במלחמת התרבות הניטשת כאן...
דמגוגיה פארקסלנס.
אין דת אחת בעולם ש"התפתחה" עד כדי סתירה מוחלטת של מצוות היסוד שלה.
לומר שהומוסקסואליות זה אחד מערכי היהדות, זה בערך כמו לומר שאחד מיסודות הנצרות הוא שישוע הוא משיח שקר או שהאסלאם מעודד אכילת חזיר ושתיית יין.
טרם יבש הדיו מטענתך שזו רק ראיה מן התלמוד שאינה אומרת דבר לחילוני הממוצע וכעת הנמשל הוא אכן אוניברסלי?!
כמובן שגם עיוותת ומתחת את גבולות משמעות הנמשל כדי לאפשר לעצמך את יכולת הטיעון, אבל בא אספר לך, ותעשה מזה ק"ו, שהיו מקרים נדירים בהם ידם של חכמי יוון היתה על העליונה בויכוחים מול חכמי ישראל, והאחרונים לא היססו לומר לא כחל וסרק "שנראים דבריהם מדברינו" (עיין במסכת פסחים דף צ"ד עמוד ב')
מה יש להתייחס? אני מודע למה שציינת. במה זה מחזק את טיעוניך או מחליש את טיעוניי?
יפה לך לשאול אחרי שכבר החלטת פה בעבר שאני בעד שריפת גייז...
וקצת תמוה שמי שהאינטלקט נוזל מן האוזניים מפגין כזו בורות משוועת ולא יודע שעל ארבע מיתות בית דין אבד הכלח כבר לפני כאלפים שנה עם חורבן ביהמ"ק השני וביטול הסנהדרין. או שאולי זה יותר בקטע של ניסיון ליצור סימטריה עם בני דודינו מדעא"ש?
אנחנו באמת לא במשחק. אנחנו במציאות. ובמציאות יש קורלציה בין השכלה לתמיכה בשמאל. לגבי צביעות, השמאל, שיש לי הרבה ביקורת עליו, יצטרך להתאמץ מאוד עד שיגיע לרמה של הליכוד או הבית היהודי.
אני עדיין ממתין לתשובה הניצחת שלך.
בינתיים זכור לי שחלק מארגוני השמאל כמו האגודה לזכויות האזרח וכו' דווקא תמכו בפעילי ימין כשאלו עונו בחקירות השב"כ או נעצרו בצווים מנהליים. לא זכור לי מקרה הפוך בו חברי להבה סייעו לאנשי השמאל. לגבי שתיקתם תפנה אליהם, אני כידוע לך לא מייצג ולא מדברר אותם.
אני דווקא מבקר אותם על כך. לדעתי יש לצעוד בכל מקום סביר. ירושלים לדו' לא. עיר ערבית בהתאם לסובלנות שלה. באר שבע- רק באזורים לא דתיים.
בתי מדרש ומקוואות הם חשובים מאוד. יש כמוהם אלפים באזורים דתיים. יהיה מי שיטען שאין צורך בהם ביד חנה, משמר העמק, פלורנטין, דניה ורחביה. ויהיה מי שיראה בהקמתם באזורים האלו התגרות שהרי אין צורך בהם שם (גילוי נאות: אני לא רואה בהקמתם התגרות).
תראה את הסרט חפשים בהזדמנות המתעד חזרה בתשובה של כמה מחברי קיבוץ איילת השחר ואת המאבק מול שאר בני הקיבוץ על קיום שיעורי תורה.
קודם כל יש. דבר שני לא זכור לי שאמרתי שהומוסקסואליות היא אחד מערכי היהדות. והיא לא.
כמובן שהתגובה שלך לא קשורה למה שכתבתי. נולדת לתוך דת מסוימת ואתה רואה הכל מתוך הפריזמה שלה. במו עיני ראיתי, להבדיל אלף הבדלות, עובדי אלילים שמאכילים פסילים במיטב פירות העונה מתוך אמונה שכך ראוי לנהוג.
ה"נמשל האוניברסלי" הוא לשיטתך. רק אימצתי את הכותרת שלך.
כשאתה טוען ש: "לדתיים המצדדים בתורה האוסרת באיסור חמור משכבי זכר יש רקורד של 3,328 שנה, ממעמד הר סיני. מה יש לקהילה הלהט"בית וגו'" ומוכח לך שמשכב זכר קדום מן החוק המקראי לא תוכל לטעון שזמנו הוא מימי הפלמ"ח. אם יצא נגדו חוק ביהדות הוא היה קיים עוד טרם החקיקה המקראית.
כפי שתראה אני מודע לשינוי בפסיקה בימי חז"ל.
בנוסף, אנא דייק, אמרתי לגביך: "מי שמאמין בשנת 2016 שמוסרי לסקול למוות נואפים, אוכלי טרפות ומחללי שבת, לנתץ מסגדים בסגנון ספר דברים תוך אפס התחשבות בזכויות כמו חופש הדת, חופש הביטוי, שוויון וליברליזם מוטב שלא יבקר מוסר של אחרים"
ואח"כ הוספתי ואמרתי (קצת קיצרתי מתוך התחשבות בקוראים): "המוסר בתנ"ך, שלפיו אתה אמור ללכת למיטב זכרוני, הוא חד חד ערכי. אין חופש דת. אין שוויון. ויש זכויות מוגבלות מאוד לפרט. כלומר, המוסר בתורה הוא סובייקטיבי. יש עונש שונה לגוי ולעברי. לגבר ולאשה.
גם חז"ל לא התירו משכב בהמה, משכב זכר ואכילת טרפות לתיאבון. על אף שבזמנם נמנעו מגזר דין מוות זה לא שינה את תפיסתם לגבי מה מוסרי ומה לא...אז אם אתה יהודי דתי ולא הרב שי פירון, הרב מלכיאור או רפורמי, ואתה כנראה לא אחד מאלו, נקודת המוצא שלך לגבי מוסר מוטה מבסיסה."
אז תחליט. אם אתה הולך לפי חוקי הדת והם לא מוסריים בעיניך אתה בקונפליקט. אם הם מוסריים בעינייך ואתה תומך או מייחל שהחוק התנכ"י יחזור ויסקלו מחללי שבת, גאים, ואוכלי פרות נמוכות אמור זאת בקול רם וברור. למשל: "אני שואף למדינת הלכה שתנהג לפי חוקי הדת ולא תסור מהם ימין ושמאל" (או כל ניסוח אחר כרצונך). ואם לא, כי המציאות השתנתה או הדת, או שתיהן, אז משתמע שתוקפו של הציווי המקראי הוא תלוי מציאות.
או שנוח לך באמצע. אתה חושב שהכופרים בעיקר צריכים למות אבל בידי שמיים וגם את זה אפשר להגיד בקול.