חחח מה אתה רוצה, אני מסכים.
כאילו מה ז"א מסכים אין מסכים או לא מסכים פה, זאת עובדה שהם לא עם.
סתם כתבתי עם כי "קבוצת אנשים ללא קשר בינהם מלבד דת, מיקום גאוגרפי ושנאה לעם היהודי" זאת הגדרה מסורבלת מדי.
חחח מה אתה רוצה, אני מסכים.
Noam98 כתב: חחח מה אתה רוצה, אני מסכים.
כאילו מה ז"א מסכים אין מסכים או לא מסכים פה, זאת עובדה שהם לא עם.
סתם כתבתי עם כי "קבוצת אנשים ללא קשר בינהם מלבד דת, מיקום גאוגרפי ושנאה לעם היהודי" זאת הגדרה מסורבלת מדי.
הדת היהודית היא דבר מורכב וכך גם התנ"ך. בקצרה אומר שלצד הדברים שציינת בצורה פשטנית משהו, התנ"ך גם הביא חידושים מוסרים וחברתיים פורצי דרך בתקופה חשוכה מאוד. מושגים כמו שוויון מעמדי , זכויות יסוד, זכויות עובדים, צדק חברתי ועוד.Noam98 כתב: את זה אתה אומר מבורות. הדת היהודית כמו שאר הדתות הגדולות מכילה בתוכה דברים הזויים שנוגדים כל היגיון אנושי, רק שאצלנו אין מספק חולי נפש שיישמו את הדברים הגדולים באמת(סקילת הומואים, כיבוש ארץ ישראל השלמה, ועוד מאות דברים) אז הם מסתפקים בלחתוך איבר של תינוקות בניגוד לרצונם או לירוק על נשים שמתלבשות בצורה שמעירה להם את הקטן.
אהמ אהמ חוקי חמורבי אהמ אהמאריאל2 כתב: הדת היהודית היא דבר מורכב וכך גם התנ"ך. בקצרה אומר שלצד הדברים שציינת בצורה פשטנית משהו, התנ"ך גם הביא חידושים מוסרים וחברתיים פורצי דרך בתקופה חשוכה מאוד. מושגים כמו שוויון מעמדי , זכויות יסוד, זכויות עובדים, צדק חברתי ועוד.
אין בין זה לבין הפנאטים שיורקים על נשים דבר וחצי דבר.
חוקי חמורבי שונים מאוד מהחוק המקראי. יש קווי דמיון בנושאי העיסוק של החוקים (עבדות, פגיעה גופנית ועוד) ובצורת הניסוח הקזואיסטית (כי ואם) אבל החוק עצמו שונה בתכלית.Noam98 כתב: אהמ אהמ חוקי חמורבי אהמ אהמ
ממש לא שונים, חצי מויקרא זה פחות או יותר השאלה של חוקים מהעולם שמסביבנו, בעיקר חוקי חמורבי.אריאל2 כתב: חוקי חמורבי שונים מאוד מהחוק המקראי. יש קווי דמיון בנושאי העיסוק של החוקים (עבדות, פגיעה גופנית ועוד) ובצורת הניסוח הקזואיסטית (כי ואם) אבל החוק עצמו שונה בתכלית.
חמורבי משמר מעמדות חברתיים, אינו מקדש חיי אדם, אינו מאמין בחופש לכל, מדיר עצמו מחקיקה דתית ועוד.
אצל חמורבי אפשר להרוג ילד בשל מחדלי אביו. העבדות נצחית, יש עונש פיזי על עבירות רכוש, יש עונש כספי על רצח במידה והנרצח הוא בן מעמד עבדים ועוד ועוד.
גישה דומה תמצא בחוקי החיתים ובשאר חוקי המזרח הקדום.
החוק המקראי הוא מגדלור בעולם חשוך מבחינת חקיקה חברתית. מבחינת חקיקה דתית המצב שונה אבל זה לא הדיון שלנו.
אתה מערבב בין דברים וגם לא מדייק. יתכן שמוריך לא שלטו היטב ברזי החוק המקראי.Noam98 כתב: ממש לא שונים, חצי מויקרא זה פחות או יותר השאלה של חוקים מהעולם שמסביבנו, בעיקר חוקי חמורבי.
בכל מקרה גם אם התנך חיוני מוסרית(ממש לא, ואפילו אם כן אפשר להסתדר מצויין בלעדיו), זה לא הופך אותו לנכון.
הוא לא שונה בפרומיל מהמיתולגיה היוונית, מצרית, רומאית או נורדית בכלום, חוץ מזה שבו יש עוד מיליארדים שמאמינים.
אם הייתם נולדים להורים נוצרים/מוסלמים/בני כל דת אחרת בתקופה אחרת, הייתם מאמינים בדת הזאת וחושבים שרק היא נכונה וכל השאר זה בולשיט וסתם סיפורים.