שווק אותה!
נשלח: 19 פברואר 2014, 20:05
אחרי שהפועל באר שבע הפכה סוף סוף לקבוצת צמרת דומה שהשלב הבא חייב להיות שהמועדון יתחיל להיות גם כן מועדון צמרת, יש רק בעיה אחת עם העניין : כמה אפשר לבנות על הארנק של אלונה?
בפועל הפועל באר שבע מכניסה מעט מידי כסף.
מעט מידי הכנסות מהאוהדים שלה,מעט מידי מספונסרים, מעט מידי מכל הספונסרים.
עד העונה שמענו שהכל זה פונקציה של הצלחה מקצועית, בפועל גם הצלחה מקצועית אדירה לא ממלאת כאן אצטדיון של 13 אלף.
כאן בד"כ מגיע השלב שבו כל אחד בטוח שהוא מומחה לשיווק, ההוא יגיד שאם יורידו את מחיר הכרטיסים,
השני יגיד שאם יביאו מיקי מאוסים ויעשו הפנינג, אחר יגיד שזה עניין מת ושרק לאצטדיון החדש יגיעו ובקיצור? כולם מומחים ואף אחד לא מומחה באמת, בטח לא כזה שישים את הכסף והמוניטין שלו איפה שהמילים שלו נמצאות.
כשם שהפועל באר שבע הוא מועדון עם פוטנציאל מטורף מבחינה מקצועית ומבחינת כמות אוהדים, כך הפועל באר שבע הוא פוטנציאל אדיר מבחינה כלכלית.
אלונה ברקת אני בטוח שמעה כמעט את כל העצות, סביר להניח שהיא ספקטית, אפשר להבין אותה.
כאן מגיעה העצה שאני בספק אם שמעה ושאולי תהייה זו שתעלה את הפועל באר שבע מדרגה.
מה הרעיון? להכין מצגת ש"תשווק" את הפוטנציאל המלא הגלום במועדון, קהל יעד וכו', וללכת איתה למשרדים פרסום שמתעסקים במיתוג ושיווק, מלבד הפוטנציאל השיווקי המצגת תכיל את המספרים האמיתיים שנכנסים למועדון כרגע משילוט,פרסום ומכירת מוצרים נלווים. לצורך הדיון נניח שההכנסה נכון לעכשיו היא 7 מליון.
כאן סביר להניח יבוא כל בעל חברה כזו יהנהן ויבטיח הרים וגבעות, הרי בד"כ זה הפוך...בעלי משרדי פרסום מכינים מצגות שכאלו.
וכאן מגיע הטוויסט העליליתי : אלונה שואלת את בעל משרד הפרסום לאיזה איזור מספרים הוא חושב שהוא מביא את הפועל באר שבע?
"עכשיו" היא אומרת ל"הוט שוט": "בוא נראה אותך שם את הכסף שלך , ל 7 מליון הגעתי בלי תותחי השיווק המדיה שלך ואחרי עונה רעה מאוד . נכון לעשיו הקבוצה לוהטת, העיר מחוברת ונקודת הזינוק שלך הרבה יותר טובה.
כמה אחוזים אתה רוצה מכל שקל מעל ה 7 מליון ? ומצד שני בכמה אתה מפצה אותי על כל שקל אם לא הגעת ל 7 מליון שהגעתי בלעדיך? "קח את הזמן תעשה עבודת למידה של השוק, תכינו תכנית להכל! -באיזו פלטפורמה למכור כרטיס, איפה ואיך למכור חולצות וכלי פרסום ומרצ'נדייס כאלה ואחרים עם הלוגו של המועדון, טיפול במועדון לקוחות המועדון, שימור וזינוק מעלה מבחינת הגדלת קהל היעד...הכל אני בינתיים אבדוק מתחרים שלך".
שלח אלינו הצעה ובה מספרים ותוכנית עבודה, בעוד חודש אנחנו רוצים להתחיל לעבוד" !
אין לי ספק שבנקודת הזמן הזו ועם אנשים שזה המקצוע שלהם הפועל באר שבע תכניס הרבה יותר מאשר בעונה הקודמת, האם היא יכולה לעשות את זה בלעדיהם? סביר להניח כמו שסביר להניח שעם עבודה אמיתית של בעלי מקצוע הסכומים יהיו גבוהים הרבה יותר.
בסיטואציה הזו? כל הצדדים מרויחים.
בהצלחה אלונה, מאחוריך תמיד.
בפועל הפועל באר שבע מכניסה מעט מידי כסף.
מעט מידי הכנסות מהאוהדים שלה,מעט מידי מספונסרים, מעט מידי מכל הספונסרים.
עד העונה שמענו שהכל זה פונקציה של הצלחה מקצועית, בפועל גם הצלחה מקצועית אדירה לא ממלאת כאן אצטדיון של 13 אלף.
כאן בד"כ מגיע השלב שבו כל אחד בטוח שהוא מומחה לשיווק, ההוא יגיד שאם יורידו את מחיר הכרטיסים,
השני יגיד שאם יביאו מיקי מאוסים ויעשו הפנינג, אחר יגיד שזה עניין מת ושרק לאצטדיון החדש יגיעו ובקיצור? כולם מומחים ואף אחד לא מומחה באמת, בטח לא כזה שישים את הכסף והמוניטין שלו איפה שהמילים שלו נמצאות.
כשם שהפועל באר שבע הוא מועדון עם פוטנציאל מטורף מבחינה מקצועית ומבחינת כמות אוהדים, כך הפועל באר שבע הוא פוטנציאל אדיר מבחינה כלכלית.
אלונה ברקת אני בטוח שמעה כמעט את כל העצות, סביר להניח שהיא ספקטית, אפשר להבין אותה.
כאן מגיעה העצה שאני בספק אם שמעה ושאולי תהייה זו שתעלה את הפועל באר שבע מדרגה.
מה הרעיון? להכין מצגת ש"תשווק" את הפוטנציאל המלא הגלום במועדון, קהל יעד וכו', וללכת איתה למשרדים פרסום שמתעסקים במיתוג ושיווק, מלבד הפוטנציאל השיווקי המצגת תכיל את המספרים האמיתיים שנכנסים למועדון כרגע משילוט,פרסום ומכירת מוצרים נלווים. לצורך הדיון נניח שההכנסה נכון לעכשיו היא 7 מליון.
כאן סביר להניח יבוא כל בעל חברה כזו יהנהן ויבטיח הרים וגבעות, הרי בד"כ זה הפוך...בעלי משרדי פרסום מכינים מצגות שכאלו.
וכאן מגיע הטוויסט העליליתי : אלונה שואלת את בעל משרד הפרסום לאיזה איזור מספרים הוא חושב שהוא מביא את הפועל באר שבע?
"עכשיו" היא אומרת ל"הוט שוט": "בוא נראה אותך שם את הכסף שלך , ל 7 מליון הגעתי בלי תותחי השיווק המדיה שלך ואחרי עונה רעה מאוד . נכון לעשיו הקבוצה לוהטת, העיר מחוברת ונקודת הזינוק שלך הרבה יותר טובה.
כמה אחוזים אתה רוצה מכל שקל מעל ה 7 מליון ? ומצד שני בכמה אתה מפצה אותי על כל שקל אם לא הגעת ל 7 מליון שהגעתי בלעדיך? "קח את הזמן תעשה עבודת למידה של השוק, תכינו תכנית להכל! -באיזו פלטפורמה למכור כרטיס, איפה ואיך למכור חולצות וכלי פרסום ומרצ'נדייס כאלה ואחרים עם הלוגו של המועדון, טיפול במועדון לקוחות המועדון, שימור וזינוק מעלה מבחינת הגדלת קהל היעד...הכל אני בינתיים אבדוק מתחרים שלך".
שלח אלינו הצעה ובה מספרים ותוכנית עבודה, בעוד חודש אנחנו רוצים להתחיל לעבוד" !
אין לי ספק שבנקודת הזמן הזו ועם אנשים שזה המקצוע שלהם הפועל באר שבע תכניס הרבה יותר מאשר בעונה הקודמת, האם היא יכולה לעשות את זה בלעדיהם? סביר להניח כמו שסביר להניח שעם עבודה אמיתית של בעלי מקצוע הסכומים יהיו גבוהים הרבה יותר.
בסיטואציה הזו? כל הצדדים מרויחים.
בהצלחה אלונה, מאחוריך תמיד.