טיוטת מכתב להנהלה בנוגע להתנהלות המשטרה
נשלח: 27 אוקטובר 2008, 23:05
לאור מאורעות המשחק האחרון והתנהלות המשטרה באופן כללי החלטנו לפנות להנהלת הקבוצה בבקשה מיוחדת.
המכתב יישלח ביומיים הקרובים, עד אז נשמח לשמוע רעיונות נוספים, דברים שחסרים, שינויים.
--------------------------------------------------------------------------
הנידון: התנהגות המשטרה בוסרמיל
שלום רב,
ברצוננו להתייחס לבעיה מהותית במשחקי הבית ששוב פגעה בחווית המשחק ביום שבת האחרון.
נתייחס לתקרית אחת מרכזית ועוד שתי תקריות אישיות של אוהדים:
1) בשעה 18:40 החליטה המשטרה לסגור את שער 5 לכניסה. במקום לעצור את האנשים כמתבקש בשלב הראשון, אצל המאבטח, איפה שישנם חמישה טורים מסודרים עם מעקה שקל לשלוט עליהם, החליטו השוטרים, בהחלטה שיכולה להיות מוגדרת רק כחלמאות כשמה, לסגור את השער דווקא בכניסה הסופית וסגרו את הדלתות על כעשרים אוהדים. כעשרה שוטרים דחפו את הדלתות באלימות, תוך כדי מעיכה של האוהדים וילדים רבים שהיו שם.
נציין שמדובר ברחבה שאליה מתנקזים כל חמשת הטורים, אחרי שעברו בידוק בטחוני וניקוב מנויים/כרטיסים. משמעות הדבר שבעצם אותם עשרים שלא יכלו להיכנס גם לא יכלו להיכנס לשום שער אחר מאחר והכרטיס/מנוי שלהם כבר נוקב. אותם אוהדים ניסו להסביר זאת לשוטרים שהיו במקום אך לא נענו.
איננו מצליחים להבין למה לא סגרו את הכניסה בטור ההתחלתי, לפני הבידוק הבטחוני ולפני בדיקת הכרטיסים. המראות שנראו שם (מצורפות תמונות שצולמו בפלאפון במקום) היו מזעזעים, ילדים שנדחסים וילד כבן 8 שנשאר לבד בפנים וניסה לדבר עם בת משפחתו דרך הדלת ברזל מאחר שלא הכניסו אותה. כל זאת כתוצאה מהתנהלות לקויה של המשטרה.
2) תקרית לא אלימה אך שמעידה על הזלזול הגדול באוהדים קרתה בדקה ה-65 של המשחק. אוהד בעל מנוי שהגיע באיחור מאיזור המרכז ורצה להיכנס למשחק, דפק על דלתות שער 5 עד שהסדרן פתח לו חריץ בדלת וטרק לו אותה בפנים בטענת "מנקב המנויים הלך הביתה". כל זאת בזמן שכעשרים סדרנים ושוטרים נמצאים ביציע וצופים במשחק.
3) ברצוננו להביא את עדותו של אוהד אשר סובל ממחלה מסויימת כבר הרבה שנים, כעוד מקרה של יחס לא אנושי ומזלזל:
"לאור המחלה הארורה שממנה אני סובל והעובדה שבכל רגע נתון אני יכול להזדקק לכדור שאני לוקח איתי לכל מקום, הגעתי להבנה עם אנשי האבטחה בוסרמיל שיורשה לי להכניס בקבוק קטן של מים. אפילו במגרשים כמו באולם הפחים של חולון ובמגרש של בני לוד הצלחתי להבהיר לשוטרים למה אני צריך להכניס איתי בקבוק מים. לעולם לא ניסיתי להבריח בקבוק פנימה או אפילו לא את הפקק של הבקבוק, ותמיד הצהרתי בפני המאבטחים והשוטרים בקבוק פלסטיק לשימוש אישי בלבד.
לא יודע מה השתנה ליל אתמול מכל הלילות בשנה וחצי האחרונות, אבל אתמול החליט קצין המשטרה בשער חמש, שהוא לא נותן לי להכניס את בקבוק המים, למרות שהוא יודע למה זה משמש. אתם מבינים?? כנראה המשטרה מצאה מי אשם בתאונות הפגע וברח, באלימות במשפחה (גם אצל שוטרים), ובפשע המאורגן – אני והבקבוק מים שלי. ברוב חוצפתו הוא עוד אומר לי "אתה לא חייב לבוא למשחקים..."
אלה הן רק מעט דוגמאות מתוך כמה. לצערנו שבוע אחר שבוע אנו נתקלים בהתנהגות כזו של המשטרה. המועדון משקיע מיליוני שקלים בבניית קבוצה אטרקטיבית, שיווק והחזרת הקהל למגרשים, אך כנראה אינכם מבינים עד כמה התנהלות המשטרה יכולה להוריד את כל ההשקעה הזאת לטמיון. לא פעם ולא פעמיים נצפו מראות של הורים עם ילדים אשר ויתרו על המשחק לאחר שראו את התנהגות המשטרה בכניסות תוך כדי שהם אומרים שלא יבואו יותר למשחקים.
ברצוננו להזכיר שמדובר בקהל אוהדים שמתנהג בצורה מופתית בשנים האחרונות.
ישנם כמה פתרונות שלדעתנו חייבים להיות מיושמים מיידית:
1) נוכחות של נציג הנהלה בכניסות לשערים בכל משחק, שירגיש את "חווית האוהד" ויוכל לתת מענה לאירועים במקום. בזמנו דובר על כך עם לירן אל-רם שהבטיח שהדבר ייעשה אך למעט משחקים בודדים זה לא קרה. יש להדגיש שלאוהד הפשוט אין שום דרך להתמודד עם התנהגות לא ראויה של המשטרה וגם שום דרך להתלונן על כך אחר כך מאחר שמילה של שוטר תמיד תגבר על מילת אזרח פשוט.
2) הבהרה לכוחות השיטור והסדרנים שיש לאפשר כניסת אוהדים במהלך כל המשחק. לא ייתכן שבזמן שכל כך הרבה שוטרים וסדרנים נמצאים בתוך המשחק לא יינתן פיתרון לאוהדים המאחרים בשל יציאת שבת או סיבות אחרות.
3) הצבת מצלמות בכניסות לשערים. ברגע ששוטר או אוהד יודע שהתנהגותו מצולמת ויכולה לשמש כעדות אחר כך אז מובטח שההתנהגות שלו תהיה יותר הולמת. בנוסף זה יוכל לסייע לאוהד אשר ירצה להתלונן, או לחילופין לתפוס אוהדים שיתנהגו בצורה לא נאותה.
4) קיום פגישות קבועות מדי שבועיים (אחרי משחק בית) בשיתוף נציגי האוהדים, אחראי כוח השיטור ונציג הנהלה. יצירת שיתוף פעולה מסוג זה יועיל לכולנו ויפתח ערוץ תקשורת רציף בין האוהדים למשטרה.
לסיכום, המועדון משקיע המון בסגל שחקנים, צוות מקצועי וכל שאר האלמנטים. אנו בטוחים שעל הדברים האלה מתבצעת בקרה כל הזמן כדי לוודא שהתפקוד הוא הטוב ביותר. המועדון גם משלם עשרות אלפי שקלים מדי משחק לכוחות השיטור ואין שום סיבה שהוא לא ידרוש מהם את אותו דבר, במיוחד לאור ההשפעה המכרעת שיש להתנהגות השוטרים על חווית האוהד במגרש ורצונו לחזור שוב בעתיד.
לתגובתכם המהירה נודה
המכתב יישלח ביומיים הקרובים, עד אז נשמח לשמוע רעיונות נוספים, דברים שחסרים, שינויים.
--------------------------------------------------------------------------
הנידון: התנהגות המשטרה בוסרמיל
שלום רב,
ברצוננו להתייחס לבעיה מהותית במשחקי הבית ששוב פגעה בחווית המשחק ביום שבת האחרון.
נתייחס לתקרית אחת מרכזית ועוד שתי תקריות אישיות של אוהדים:
1) בשעה 18:40 החליטה המשטרה לסגור את שער 5 לכניסה. במקום לעצור את האנשים כמתבקש בשלב הראשון, אצל המאבטח, איפה שישנם חמישה טורים מסודרים עם מעקה שקל לשלוט עליהם, החליטו השוטרים, בהחלטה שיכולה להיות מוגדרת רק כחלמאות כשמה, לסגור את השער דווקא בכניסה הסופית וסגרו את הדלתות על כעשרים אוהדים. כעשרה שוטרים דחפו את הדלתות באלימות, תוך כדי מעיכה של האוהדים וילדים רבים שהיו שם.
נציין שמדובר ברחבה שאליה מתנקזים כל חמשת הטורים, אחרי שעברו בידוק בטחוני וניקוב מנויים/כרטיסים. משמעות הדבר שבעצם אותם עשרים שלא יכלו להיכנס גם לא יכלו להיכנס לשום שער אחר מאחר והכרטיס/מנוי שלהם כבר נוקב. אותם אוהדים ניסו להסביר זאת לשוטרים שהיו במקום אך לא נענו.
איננו מצליחים להבין למה לא סגרו את הכניסה בטור ההתחלתי, לפני הבידוק הבטחוני ולפני בדיקת הכרטיסים. המראות שנראו שם (מצורפות תמונות שצולמו בפלאפון במקום) היו מזעזעים, ילדים שנדחסים וילד כבן 8 שנשאר לבד בפנים וניסה לדבר עם בת משפחתו דרך הדלת ברזל מאחר שלא הכניסו אותה. כל זאת כתוצאה מהתנהלות לקויה של המשטרה.
2) תקרית לא אלימה אך שמעידה על הזלזול הגדול באוהדים קרתה בדקה ה-65 של המשחק. אוהד בעל מנוי שהגיע באיחור מאיזור המרכז ורצה להיכנס למשחק, דפק על דלתות שער 5 עד שהסדרן פתח לו חריץ בדלת וטרק לו אותה בפנים בטענת "מנקב המנויים הלך הביתה". כל זאת בזמן שכעשרים סדרנים ושוטרים נמצאים ביציע וצופים במשחק.
3) ברצוננו להביא את עדותו של אוהד אשר סובל ממחלה מסויימת כבר הרבה שנים, כעוד מקרה של יחס לא אנושי ומזלזל:
"לאור המחלה הארורה שממנה אני סובל והעובדה שבכל רגע נתון אני יכול להזדקק לכדור שאני לוקח איתי לכל מקום, הגעתי להבנה עם אנשי האבטחה בוסרמיל שיורשה לי להכניס בקבוק קטן של מים. אפילו במגרשים כמו באולם הפחים של חולון ובמגרש של בני לוד הצלחתי להבהיר לשוטרים למה אני צריך להכניס איתי בקבוק מים. לעולם לא ניסיתי להבריח בקבוק פנימה או אפילו לא את הפקק של הבקבוק, ותמיד הצהרתי בפני המאבטחים והשוטרים בקבוק פלסטיק לשימוש אישי בלבד.
לא יודע מה השתנה ליל אתמול מכל הלילות בשנה וחצי האחרונות, אבל אתמול החליט קצין המשטרה בשער חמש, שהוא לא נותן לי להכניס את בקבוק המים, למרות שהוא יודע למה זה משמש. אתם מבינים?? כנראה המשטרה מצאה מי אשם בתאונות הפגע וברח, באלימות במשפחה (גם אצל שוטרים), ובפשע המאורגן – אני והבקבוק מים שלי. ברוב חוצפתו הוא עוד אומר לי "אתה לא חייב לבוא למשחקים..."
אלה הן רק מעט דוגמאות מתוך כמה. לצערנו שבוע אחר שבוע אנו נתקלים בהתנהגות כזו של המשטרה. המועדון משקיע מיליוני שקלים בבניית קבוצה אטרקטיבית, שיווק והחזרת הקהל למגרשים, אך כנראה אינכם מבינים עד כמה התנהלות המשטרה יכולה להוריד את כל ההשקעה הזאת לטמיון. לא פעם ולא פעמיים נצפו מראות של הורים עם ילדים אשר ויתרו על המשחק לאחר שראו את התנהגות המשטרה בכניסות תוך כדי שהם אומרים שלא יבואו יותר למשחקים.
ברצוננו להזכיר שמדובר בקהל אוהדים שמתנהג בצורה מופתית בשנים האחרונות.
ישנם כמה פתרונות שלדעתנו חייבים להיות מיושמים מיידית:
1) נוכחות של נציג הנהלה בכניסות לשערים בכל משחק, שירגיש את "חווית האוהד" ויוכל לתת מענה לאירועים במקום. בזמנו דובר על כך עם לירן אל-רם שהבטיח שהדבר ייעשה אך למעט משחקים בודדים זה לא קרה. יש להדגיש שלאוהד הפשוט אין שום דרך להתמודד עם התנהגות לא ראויה של המשטרה וגם שום דרך להתלונן על כך אחר כך מאחר שמילה של שוטר תמיד תגבר על מילת אזרח פשוט.
2) הבהרה לכוחות השיטור והסדרנים שיש לאפשר כניסת אוהדים במהלך כל המשחק. לא ייתכן שבזמן שכל כך הרבה שוטרים וסדרנים נמצאים בתוך המשחק לא יינתן פיתרון לאוהדים המאחרים בשל יציאת שבת או סיבות אחרות.
3) הצבת מצלמות בכניסות לשערים. ברגע ששוטר או אוהד יודע שהתנהגותו מצולמת ויכולה לשמש כעדות אחר כך אז מובטח שההתנהגות שלו תהיה יותר הולמת. בנוסף זה יוכל לסייע לאוהד אשר ירצה להתלונן, או לחילופין לתפוס אוהדים שיתנהגו בצורה לא נאותה.
4) קיום פגישות קבועות מדי שבועיים (אחרי משחק בית) בשיתוף נציגי האוהדים, אחראי כוח השיטור ונציג הנהלה. יצירת שיתוף פעולה מסוג זה יועיל לכולנו ויפתח ערוץ תקשורת רציף בין האוהדים למשטרה.
לסיכום, המועדון משקיע המון בסגל שחקנים, צוות מקצועי וכל שאר האלמנטים. אנו בטוחים שעל הדברים האלה מתבצעת בקרה כל הזמן כדי לוודא שהתפקוד הוא הטוב ביותר. המועדון גם משלם עשרות אלפי שקלים מדי משחק לכוחות השיטור ואין שום סיבה שהוא לא ידרוש מהם את אותו דבר, במיוחד לאור ההשפעה המכרעת שיש להתנהגות השוטרים על חווית האוהד במגרש ורצונו לחזור שוב בעתיד.
לתגובתכם המהירה נודה