דף 2 מתוך 4

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:07
על ידי Totti
כל שנה נגררים איתך לאותו השיח.

אתה יהודי מסורתי, רובנו יהודים חילוניים. חיה את חייך, אל תטיף לנו ולא נטיף לך ושתבוא עליך הברכה.

אתה מעורר דיונים מתוך כוונה תחילה לייצר ויכוח- שחרר. צום קל ומועיל.

ואגב, לא בורות, מכיר את הסיפור והמשמעויות לעומקם, הם פשוט לא רלוונטים בעיניי.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:16
על ידי דר אדום בנשמה
zivmay כתב:לא יודע מה פתוח או סגור בימי זיכרון, אבל זה הרבה יותר הגיוני שזה נעשה ממניעים לא דתיים.
סה"כ החוק הזה בא לקראת האנשים שיוכלו להתייחד עם משפחותיהם, ולא יצטרכו לעבוד או להתעסק בהחלפת משמרות כאשר נערכות אזכרות וכו'.
יום הזיכרון עדיין יש מסעדות שעובדות.
אומנם עד שעה מוקדמת אבל עדיין.
ביום השואה הכל פתוח כרגיל ורק בערב סוגרים מוקדם.
פתאום ט באב נהיה כמו יום כיפור?
למה מי מת?
והשנאת חינם של אותם צמים כלפיי אחרים היא הכי צבועה שיש.
לרפורמים אסור להתפלל בכותל למרות שעד לפניי 100 שנה לא הייתה הפרדה בין נשים לגברים.
להטבים לא יכולים להתחתן לא יכולים לאמץ ילדים במדינה ולא יכולים להכנס להליך פונדקאות.
ואני לא אזכיר את הסיפורים על עולים מרוסיה שלא יכולים להתחתן כי הם לא מספיק יהודים.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:17
על ידי אורי אדום בנשמה
Totti כתב:כל שנה נגררים איתך לאותו השיח.

אתה יהודי מסורתי, רובנו יהודים חילוניים. חיה את חייך, אל תטיף לנו ולא נטיף לך ושתבוא עליך הברכה.

אתה מעורר דיונים מתוך כוונה תחילה לייצר ויכוח- שחרר. צום קל ומועיל.

ואגב, לא בורות, מכיר את הסיפור והמשמעויות לעומקם, הם פשוט לא רלוונטים בעיניי.
סבבה, אז רק ניכור. לא פחות עצוב.

והגוון ''חילונים נגד דתיים'' שמעניקים לעימותים ולויכוחים סביב היום הזה, רק ממחיש את עוצמות הבורות והניכור. כי במשמעותו הבסיסית ט' באב אינו יום דתי. ואם אתה טוען שאתה מכיר ויודע הכל לעומק, אתה אמור לדעת את זה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:23
על ידי zivmay
רוב האסונות הקשורים לתשעה באב, הם סיפורים שספק אם הם אמיתיים, ( היה בית מקדש, אבל הסברות בנוגע לסיפור מגוחכים) כך שזה ברור שהמניע הוא דתי. כעת אנשים יכולים להאמין או שלא.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:27
על ידי אדום זקן
דר אדום בנשמה כתב:יום הזיכרון עדיין יש מסעדות שעובדות.
אומנם עד שעה מוקדמת אבל עדיין.
ביום השואה הכל פתוח כרגיל ורק בערב סוגרים מוקדם.
פתאום ט באב נהיה כמו יום כיפור?
למה מי מת?
והשנאת חינם של אותם צמים כלפיי אחרים היא הכי צבועה שיש.
לרפורמים אסור להתפלל בכותל למרות שעד לפניי 100 שנה לא הייתה הפרדה בין נשים לגברים.
להטבים לא יכולים להתחתן לא יכולים לאמץ ילדים במדינה ולא יכולים להכנס להליך פונדקאות.
ואני לא אזכיר את הסיפורים על עולים מרוסיה שלא יכולים להתחתן כי הם לא מספיק יהודים.
אתה מדבר בבורות מוחלטת וזה הדבר הכי עצוב שיש.
ערב יום השואה וערב יום הזכרון הכל סגור,הכל!! ובצדק.
ט באב מסמל את חורבן הבית ונוהגים בו כמנהגי אבלות ממש לא יום כיפור,אם קצת תקרא ותעמיק תגלב שיש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ובכיפור לא.
אבל אתה כהרגלך יורה מבלי בכלל לדעת מאומה,רוכב על הגל.
וחוץ מזה מה רע בקצת להתחבר לשורשים היהודיים שלכם.
אז את הפאקן ילו סוגרים ב19:00.
אז לך תקנה סיגריות או חלב ב17:00
כולה ערב אחד.
ולמה לעשות הכללות על כל מי שצם שהוא כופה את הדת? איזה שטויות אילו בכלל??
ומה הקשר בכלל לללהט"ב??
תשעה באב היה מאז ומעולם כיום זכרון,זה שהפכתם אותו לכלי ניגוח בין דתיים לחילוניים מגעיל לא פחות מאותם דתיים קיצוניים שמרביצים לילדה עם מכנס קצר.
תלמדו לכבד.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:32
על ידי אורי אדום בנשמה
zivmay כתב:רוב האסונות הקשורים לתשעה באב, הם סיפורים שספק אם הם אמיתיים, ( היה בית מקדש, אבל הסברות בנוגע לסיפור מגוחכים) כך שזה ברור שהמניע הוא דתי. כעת אנשים יכולים להאמין או שלא.
''רצינו לגדל דור של אפיקורסים, גידלנו דור של בורים ועמי הארצות''

"ותשעה באב - חמישה דברים אירעו בו: נגזר על ישראל במדבר שלא ייכנסו לארץ (בעקבות חטא המרגלים); וחרב הבית בראשונה, ובשנייה (חרב בית המקדש השני); ונלכדה עיר גדולה ובית תור היה שמה, והיו בה אלפים ורבבות מישראל, (ביתר בזמן מרד בר כוכבא) והיה להם מלך גדול ודימו כל ישראל וגדולי החכמים שהוא המלך המשיח, ונפל ביד גויים ונהרגו כולם, והייתה צרה גדולה כמו חורבן המקדש; ובו ביום המוכן לפורענות, חרש טורנוסרופוס הרשע ממלכי אדום את ההיכל ואת סביביו, לקיים "צִיּוֹן שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ"

— משנה תורה לרמב"ם, ספר זמנים, הלכות תעניות, פרק ה', הלכה ג'.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:36
על ידי zivmay
אורי אדום בנשמה כתב:
''רצינו לגדל דור של אפיקורסים, גידלנו דור של בורים ועמי הארצות''

"ותשעה באב - חמישה דברים אירעו בו: נגזר על ישראל במדבר שלא ייכנסו לארץ (בעקבות חטא המרגלים); וחרב הבית בראשונה, ובשנייה (חרב בית המקדש השני); ונלכדה עיר גדולה ובית תור היה שמה, והיו בה אלפים ורבבות מישראל, (ביתר בזמן מרד בר כוכבא) והיה להם מלך גדול ודימו כל ישראל וגדולי החכמים שהוא המלך המשיח, ונפל ביד גויים ונהרגו כולם, והייתה צרה גדולה כמו חורבן המקדש; ובו ביום המוכן לפורענות, חרש טורנוסרופוס הרשע ממלכי אדום את ההיכל ואת סביביו, לקיים "צִיּוֹן שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ"

— משנה תורה לרמב"ם, ספר זמנים, הלכות תעניות, פרק ה', הלכה ג'.
זה אמיתי מה שקרה פה עכשיו? שמת לב איך כינית אותי, ואיזה הסבר "משכנע" רשמת בגאווה למטה?
מילים כמו "נגזר" ( נגזר על ידי מי?), ומלך המשיח לא מדברות אליי. זכותך להאמין בזה, אבל להאשים מישהו אחר בבורות בגלל שהוא לא מאמין במעשיות כמוך, זה מביך על גבול העלוב.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:40
על ידי אריאל2
bs war כתב:
מי שמך לקבוע מהי היהדות "הנכונה"?

ולגבי הלהט"בים- אל תהיה תמים. החלטת ממשלה שמקורה במפלגה אחת ספציפית שמאיימת להפיל את הממשלה.
חבל על המאמץ. הזרם האורתודוקסי ביהדות (בעיקר היהדות האשכנזית) נאבק בכל אלטרנטיבה מאז ימי הביניים (והאמת שגם בתקופת הבית השני).
זה כולל מאבק במשיחיים כמו שבתאי צבי ויעקב פרנק, ב"חריגים" מבחינה תיאולוגית כמו ברוך שפינוזה ואוריאל אקוסטה, בחסידים בתקופת הבעל שם טוב, במשכילים בתקופת מנדלסון והחת"ם סופר, ברפורמים בתקופת גייגר ובמידת מה גם בהתנגדות לשוויון לנשים בימינו.
לשיטתם יש דרך אחת ואין בלתה.
מכיוון שיש לזרם הזה מונופול על היהדות בישראל וגם מעמד של לשון מאזניים בפוליטיקה המאבקים האלו בלתי נגמרים.
מי שהולך בדרכם הוא גם בדרך כלל חסר יכולת לקבל גישה שונה. עניין של תרבות נרכשת מגיל אפס.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:44
על ידי אריאל2
אדום זקן כתב: אתה מדבר בבורות מוחלטת וזה הדבר הכי עצוב שיש.
ערב יום השואה וערב יום הזכרון הכל סגור,הכל!! ובצדק.
ט באב מסמל את חורבן הבית ונוהגים בו כמנהגי אבלות ממש לא יום כיפור,אם קצת תקרא ותעמיק תגלב שיש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ובכיפור לא.
אבל אתה כהרגלך יורה מבלי בכלל לדעת מאומה,רוכב על הגל.
וחוץ מזה מה רע בקצת להתחבר לשורשים היהודיים שלכם.
אז את הפאקן ילו סוגרים ב19:00.
אז לך תקנה סיגריות או חלב ב17:00
כולה ערב אחד.
ולמה לעשות הכללות על כל מי שצם שהוא כופה את הדת? איזה שטויות אילו בכלל??
ומה הקשר בכלל לללהט"ב??
תשעה באב היה מאז ומעולם כיום זכרון,זה שהפכתם אותו לכלי ניגוח בין דתיים לחילוניים מגעיל לא פחות מאותם דתיים קיצוניים שמרביצים לילדה עם מכנס קצר.
תלמדו לכבד.
בדרך כלל כיבדו את תשעה באב. מעט מקומות פתחו ונקנסו. היתר סגרו.
מי שמנצל את מעמדו הפוליטי להשלטת גישתו הדתית על כלל הציבור מביא את המחאה על עצמו.
חוק הפונדקאות, החקירה של הרב מחיפה, ההדתה בצה"ל.
לציבור החילוני, לפחות בחלקו, נמאס לשתוק.
וכל מה שעושים החילוניים לא מתקרב לאלימות שיש במאה שערים ובקסבה של בית שמש. יריקות, קללות ואלימות פיזית של ממש.
אני בטוח שאם חלילה ירדפו אחרי הבנות שלך תגיב בדיוק באותה צורה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:49
על ידי גדי
אדום זקן כתב: אתה מדבר בבורות מוחלטת וזה הדבר הכי עצוב שיש.
ערב יום השואה וערב יום הזכרון הכל סגור,הכל!! ובצדק.
ט באב מסמל את חורבן הבית ונוהגים בו כמנהגי אבלות ממש לא יום כיפור,אם קצת תקרא ותעמיק תגלב שיש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ובכיפור לא.
אבל אתה כהרגלך יורה מבלי בכלל לדעת מאומה,רוכב על הגל.
וחוץ מזה מה רע בקצת להתחבר לשורשים היהודיים שלכם.
אז את הפאקן ילו סוגרים ב19:00.
אז לך תקנה סיגריות או חלב ב17:00
כולה ערב אחד.
ולמה לעשות הכללות על כל מי שצם שהוא כופה את הדת? איזה שטויות אילו בכלל??
ומה הקשר בכלל לללהט"ב??
תשעה באב היה מאז ומעולם כיום זכרון,זה שהפכתם אותו לכלי ניגוח בין דתיים לחילוניים מגעיל לא פחות מאותם דתיים קיצוניים שמרביצים לילדה עם מכנס קצר.
תלמדו לכבד.
עם כל הכבוד אז כל אחד יבחר איך ומתי ואם בכלל הוא יתחבר לשורשים שלו.

נושא הלהט"ב עלה כדוגמא לשנאת חינם שקורת היום ולא לפני אלפיים שנה. נושא אקטואלי מתמיד בשיח בישראל אז על מה בדיוק הפליאה שלך?
איפה ראית ניגוח? מי בכלל בא בטענות למי צם? להיפך, ראיתי אמפטיה.
עלתה כאן סוגייה לדיון ויש שיח סביב זה. סביב איך נכון וראוי לציין את היום הזה שחשוב לחלק מהאוכלוסיה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:50
על ידי אורי אדום בנשמה
zivmay כתב:
זה אמיתי מה שקרה פה עכשיו? שמת לב איך כינית אותי, ואיזה הסבר "משכנע" רשמת בגאווה למטה?
מילים כמו "נגזר" ( נגזר על ידי מי?), ומלך המשיח לא מדברות אליי. זכותך להאמין בזה, אבל להאשים מישהו אחר בבורות בגלל שהוא לא מאמין במעשיות כמוך, זה מביך על גבול העלוב.
אמיתי לחלוטין.
ולא אני כינה אותך ככה... צד ולמד, או שתלך כמה הודעות אחורה ותראה את המקור לאותו ציטוט מודגש.

אז אולי אתה אקדמאי ובעל השכלה כללית רחבה, אבל בכל הקשור למורשת העם שלך אתה ההיפך הגמור. תם ונשלם.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 12:55
על ידי אדום זקן
גדי כתב:
עם כל הכבוד אז כל אחד יבחר איך ומתי ואם בכלל הוא יתחבר לשורשים שלו.

נושא הלהט"ב עלה כדוגמא לשנאת חינם שקורת היום ולא לפני אלפיים שנה. נושא אקטואלי מתמיד בשיח בישראל אז על מה בדיוק הפליאה שלך?
איפה ראית ניגוח? מי בכלל בא בטענות למי צם? להיפך, ראיתי אמפטיה.
עלתה כאן סוגייה לדיון ויש שיח סביב זה. סביב איך נכון וראוי לציין את היום הזה שחשוב לחלק מהאוכלוסיה.
אתה יכול לא להתחבר.
תעשה גם מה שבא לך.
אני רק אגיד לך שאני לא אדם דתי.
אין קשר בין תשעב באב לבין היותך דתי או לאו.
זו ההיסטוריה שלך.
ומי שלא יודע לכבד את זה שלא יתפלא עם עוד 100 שנה יקומו בעלי עסקים ויגידו "למה לסגור ביום השואה" "למה לכפות עליי יום שבכלל שייך למגזר האשכנזי"?
קצת כואב נכון? אבל זה בדיוק מה שיקרה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:00
על ידי RedBend
אריאל2 כתב: חבל על המאמץ. הזרם האורתודוקסי ביהדות (בעיקר היהדות האשכנזית) נאבק בכל אלטרנטיבה מאז ימי הביניים (והאמת שגם בתקופת הבית השני).
זה כולל מאבק במשיחיים כמו שבתאי צבי ויעקב פרנק, ב"חריגים" מבחינה תיאולוגית כמו ברוך שפינוזה ואוריאל אקוסטה, בחסידים בתקופת הבעל שם טוב, במשכילים בתקופת מנדלסון והחת"ם סופר, ברפורמים בתקופת גייגר ובמידת מה גם בהתנגדות לשוויון לנשים בימינו.
לשיטתם יש דרך אחת ואין בלתה.
מכיוון שיש לזרם הזה מונופול על היהדות בישראל וגם מעמד של לשון מאזניים בפוליטיקה המאבקים האלו בלתי נגמרים.
מי שהולך בדרכם הוא גם בדרך כלל חסר יכולת לקבל גישה שונה. עניין של תרבות נרכשת מגיל אפס.
+1

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:02
על ידי גדי
אורי אדום בנשמה כתב:
אמיתי לחלוטין.
ולא אני כינה אותך ככה... צד ולמד, או שתלך כמה הודעות אחורה ותראה את המקור לאותו ציטוט מודגש.

אז אולי אתה אקדמאי ובעל השכלה כללית רחבה, אבל בכל הקשור למורשת העם שלך אתה ההיפך הגמור. תם ונשלם.
אורי אחי,
כל אחד בוחר מה הוא לוקח מהמורשת שלו. למה קשה לקבל שלא כולם אותו דבר ולא לכולם אותו סט ערכים? לא מבין למה אין מקום לכולם כל עוד הם לא חותרים תחת הקיום האזרחי שלנו כאן.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:03
על ידי South Boy
להגיד שיום הזיכרון ויום השואה יותר חשובים מתשעה באב כי הם קרו סמוך יותר לתקופת חיינו זה אחד הדברים הכי עצובים שיצא לי לשמוע.
תשעה באב זה יום זיכרון בהיסטוריה היהודית, לא צריך להיות דתי או לצום כדי לחלוק כבוד ליום הזה.
כמו יום השואה וכמו יום הזיכרון היום הזה מציין אירוע מכונן בהיסטוריה של האומה היהודית ולסגור עסקים וחנויות בערב תשעה באב זה בדיוק כמו ביום השואה ויום הזיכרון, אקט של כיבוד המעמד ולא כפייה דתית.
אף אחד לא חייב להיות דתי כדי לכבד את היום הזה, זה לא מתבטא רק בלצום, רק לזכור זה מספיק.
זה מעבר לויכוחי הדת המאוסים האלה ומעבר לצם או לא צם. זאת ההיסטוריה שלנו ולא משנה מתי היא קרתה.
ופור דה רקורד, אני חילוני שלא צם, רק מתייחס ליום הזה מנקודת מבט היסטורית כיום אבל בהיסטוריה היהודית, לא בדת היהודית.