דף 4 מתוך 4

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 14:11
על ידי Totti
אורי אדום בנשמה כתב:
אוייש די לחמם.
ביטוי כמו ''עלבון אינטלקטואלי'' אינו דבר שאינו סביר או חורג מכללי דיון תרבותיים. ואיפה ראית שציפיתי להבנה כלשהי? והבנה על מה בדיוק? חסר רק באמת שנהיה זקוקים להבנה על דבר כ''כ אלמנטרי.
זה לא העלבון או שקר כלשהו וגם לא המילה "בור" שהעפת פה לכל עבר.
אלה העובדה שאין איתך דיון- אתה מעביר הרצאה כתובה על תשעה באב וזהו. זה תורה מסיני. אוי למי שיערער אוי למי שיחלוק.

אז זה דיון מיותר, אני לך באשכולות בעלי הציביון הדתי וכל מה שנגזר מהם כתנאי של דת ומדינה- לא מגיב.

ניפגש במלפפונים.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 14:23
על ידי אורי אדום בנשמה
Totti כתב: זה לא העלבון או שקר כלשהו וגם לא המילה "בור" שהעפת פה לכל עבר.
אלה העובדה שאין איתך דיון- אתה מעביר הרצאה כתובה על תשעה באב וזהו. זה תורה מסיני. אוי למי שיערער אוי למי שיחלוק.

אז זה דיון מיותר, אני לך באשכולות בעלי הציביון הדתי וכל מה שנגזר מהם כתנאי של דת ומדינה- לא מגיב.

ניפגש במלפפונים.
אתה דיברת ספציפית על ההודעה לגדי. אל תתערבב לי פתאום...

וכן - כשהופכים את היוצרות - וזה תיאור סולידי - בדברים כ''כ בסיסיים שנוגעים בסלע קיומנו כעם, אז זה בדיוק הניכור והבורות שפושים בקרב חלקים לא מועטים בעם, אשר כואב יותר מהכל. בדיוק כמו שאתה לא תקבל מי שיגיע לדרומי עם חולצה וצעיף של מכבי ת''א כי זו דרכו לאהוד את הפועל ב''ש.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 14:29
על ידי Totti
אורי אדום בנשמה כתב:
אתה דיברת ספציפית על ההודעה לגדי. אל תתערבב לי פתאום...

וכן - כשהופכים את היוצרות - וזה תיאור סולידי - בדברים כ''כ בסיסיים שנוגעים בסלע קיומנו כעם, אז זה בדיוק הניכור והבורות שפושים בקרב חלקים לא מועטים בעם, אשר כואב יותר מהכל. בדיוק כמו שאתה לא תקבל מי שיגיע לדרומי עם חולצה וצעיף של מכבי ת''א כי זו דרכו לאהוד את הפועל ב''ש.
אז סלח לי, לא מחפש מטיפים ומעניין את הסבתא שלי סיפורים במעמד צד אחד. אם זה דיון- יש לי מה להגיד, גם אם זה לא לטעמך. אם זה מניפסט, תכתוב אותו לקריאת המונים, בלי אפשרות להגיב.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 14:42
על ידי אורי אדום בנשמה
Totti כתב: אז סלח לי, לא מחפש מטיפים ומעניין את הסבתא שלי סיפורים במעמד צד אחד. אם זה דיון- יש לי מה להגיד, גם אם זה לא לטעמך. אם זה מניפסט, תכתוב אותו לקריאת המונים, בלי אפשרות להגיב.
אף אחד לא מנע ממך להתבטא. אדרבה, אתה זה שבעצם מנסה למנוע זאת ממני במניפולציות מתוחכמות שונות. אבל אני כבר מתורגל בהתמודדות מולן, אז הכל טוב.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 15:44
על ידי izguy83
הסיפור ביום הזה הוא לא שאלה על דת, אלא שאלה על האם אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית? מדינה יהודית כפייתית או מדינת היהודים הדמוקרטיים?

לצערי, משנה לשנה אנחנו הופכים למדינה שבה המיעוט כופה את דעתו על הרוב. הרוב אדיש ויאכל כל מה שיפילו עליו. הכל כמובן בחסות הפוליטיקה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 16:02
על ידי bs war
אורי אדום בנשמה כתב:
מחילה אם לא אשמע מנומס במיוחד, אבל על כמוך ושכמותך אמר בזמנו יעקב חזן - מהאבות הרוחניים של השמאל הסוציאליסטי - את הדברים הבאים: ''רצינו לגדל דור של אפיקורסים, גידלנו דור של בורים ועמי הארצות''...
איזו תשובה עניינית.
אחרי זה תתפלא למה אנשים מתרחקים מהדת.

בתור אדם דתי אתה אמור לדעת שלאורך כל שנות קיומה של היהדות היא התבססה על דיונים, ויכוחים, פירושים, הטלות ספק ולימוד.
ספרים על גבי ספרים מלאי פרשנויות ורעיונות שונים נכתבו כתוצאה מאותם פולמוסים.

אבל כנראה שפעם גדולי התורה היו יותר פתוחים. מעניין למה היום הם וקהל מאמיניהם כל כך מפחדים שיערערו על תפיסתם.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 16:05
על ידי MikiRed
אני לא דתי, אבל גדלתי בבית מסורתי.
האנטי כנגד כל מה שמריח דת או היסטוריה הוא היסטרי. אם היה חוקר הגון (ולצערי כל החוקרים הם אג'נדאים וממחנות) היה אומר חד משמעית שיש פחות הדרה ופחות כפייה דתית. בילדותי שום חנות או בית קולנוע לא היה פתוח. מה שעצוב שתשעה באב הוא חג היסטורי, ולא דתי, אבל בשנאה לדת גם אותו מחללים בפרהסייה.
ולסיום, לכל שומרי החוק. אי אפשר לעבור על חוק כי הוא לא מוצא חן בעיניי.
ממש לא אוהב את חוק המיסים, אז אני יכול לא לכבד אותו?
יש חוק, לא כל כך נורא, צריך לכבד אותו. אני חושב שצריך להשאיר מקומות כמו am pm פתוחים, אבל את זה אפשר לעשות בדיאלוג. הלהכעיס והדווקאות הם חולשת החברה החילונית שלנו (אני בתוכה).

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 16:35
על ידי אורי אדום בנשמה
bs war כתב:איזו תשובה עניינית.
אחרי זה תתפלא למה אנשים מתרחקים מהדת.
זו תשובה סופר עניינית. כי לבא ולומר שמה שמכונה היום ''הזרם האורתודוקסי'' אינו היהדות האותנטית ממעמד הר סיני, זו בורות שמשוועת לשמיים!! וככה, ביננו - יש לא מעט סיבות אובייקטיביות וסובייקטיביות לריחוק אנשים מהדת, רק שאם יחברו אותך לפוליגרף ותשיב בחיוב לשאלה האם אתה סבור שתשובות כאלו גורמות לריחוק מהדת, המכונה תתפוצץ. תדע להתמודד עם הראי שהוצב מולך מבלי להטיל רפש שיטשטש את מה שלא נעים לך שיוצג.
bs war כתב:בתור אדם דתי אתה אמור לדעת שלאורך כל שנות קיומה של היהדות היא התבססה על דיונים, ויכוחים, פירושים, הטלות ספק ולימוד.
ספרים על גבי ספרים מלאי פרשנויות ורעיונות שונים נכתבו כתוצאה מאותם פולמוסים.

אבל כנראה שפעם גדולי התורה היו יותר פתוחים. מעניין למה היום הם וקהל מאמיניהם כל כך מפחדים שיערערו על תפיסתם.
אכן - וכבר אמרו חז''ל ש''שבעים פנים לתורה''. רק שכל עוד זה נעשה במסגרת התורה האותנטית שקיבל משה רבנו במעמד הר סיני. לא כאשר אי אלו ציניקנים ושרלטנים מנסים לעוות ולסלף את המקור. הרי הרפורמים והקונסרבטיביים הם לא יותר מגרסה מודרנית לכת הפרושים ולצדוקים שהיו קיימות בעם ישראל לפני אלפי שנים. ואיש לא גילה כלפיהם אז שום פתיחות, היו מוקצים מחמת מיאוס ובצדק, עד שנכחדו והושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 16:44
על ידי bs war
אורי אדום בנשמה כתב:
1. זו תשובה סופר עניינית. כי לבא ולומר שמה שמכונה היום ''הזרם האורתודוקסי'' אינו היהדות האותנטית ממעמד הר סיני, זו בורות שמשוועת לשמיים!!


2. אכן - וכבר אמרו חז''ל ש''שבעים פנים לתורה''. רק שכל עוד זה נעשה במסגרת התורה האותנטית שקיבל משה רבנו במעמד הר סיני. לא כאשר אי אלו ציניקנים ושרלטנים מנסים לעוות ולסלף את המקור. הרי הרפורמים והקונסרבטיביים הם לא יותר מגרסה מודרנית לכת הפרושים ולצדוקים שהיו קיימות בעם ישראל לפני אלפי שנים. ואיש לא גילה כלפיהם אז שום פתיחות, היו מוקצים מחמת מיאוס ובצדק, עד שנכחדו והושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה.
1. זה לא מה שאמרתי. אני בניגוד אליך לא שולל תפיסת יהדות שונה משלי. רק טוען שאולי היא לא האמת האחת והיחידה.

2. ההבדל הוא שהרפורמים והקונסרבטיבים רחוקים מלהיות מוקצים בימינו. והקביעה שהיהדות שלהם לא מבוססת על אותה תורה היא דעה בלבד, ואי אפשר לכפות אותה על כולם.
שכל אחד יבחר לעצמו במה להאמין. אין לאף אחד זכות לקבוע מי יהודי יותר טוב ונכון.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 17:23
על ידי אדום זקן
MikiRed כתב:אני לא דתי, אבל גדלתי בבית מסורתי.
האנטי כנגד כל מה שמריח דת או היסטוריה הוא היסטרי. אם היה חוקר הגון (ולצערי כל החוקרים הם אג'נדאים וממחנות) היה אומר חד משמעית שיש פחות הדרה ופחות כפייה דתית. בילדותי שום חנות או בית קולנוע לא היה פתוח. מה שעצוב שתשעה באב הוא חג היסטורי, ולא דתי, אבל בשנאה לדת גם אותו מחללים בפרהסייה.
ולסיום, לכל שומרי החוק. אי אפשר לעבור על חוק כי הוא לא מוצא חן בעיניי.
ממש לא אוהב את חוק המיסים, אז אני יכול לא לכבד אותו?
יש חוק, לא כל כך נורא, צריך לכבד אותו. אני חושב שצריך להשאיר מקומות כמו am pm פתוחים, אבל את זה אפשר לעשות בדיאלוג. הלהכעיס והדווקאות הם חולשת החברה החילונית שלנו (אני בתוכה).
אני חושב שהסברת את העניין בצורה מושלמת מבחינתי בכל אופן.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 17:54
על ידי אורי אדום בנשמה
אדום זקן כתב: אני חושב שהסברת את העניין בצורה מושלמת מבחינתי בכל אופן.
לגמרי.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 21:38
על ידי Guevara
אם שני הצדדים יבינו שרק באהבה יהיה אפשר לקרב את הצד השני, נהיה במצב הרבה יותר טוב. כולנו בורים, כולנו עיוורים לצד השני. רק בחיוך הצד השני יבין.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 23 יולי 2018, 10:49
על ידי אריאל2
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7 ... 7%99%D7%9D" onclick="window.open(this.href);return false;
גַּם אֱוִיל מַחֲרִישׁ חָכָם יֵחָשֵׁב אֹטֵם שְׂפָתָיו נָבוֹן

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 23 יולי 2018, 11:08
על ידי גדי
אריאל2 כתב:https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7 ... 7%99%D7%9D
גַּם אֱוִיל מַחֲרִישׁ חָכָם יֵחָשֵׁב אֹטֵם שְׂפָתָיו נָבוֹן
מעניין מאוד. כלומר הפורמים של ימי בית שני הם אלו שלאחר החורבן הקימו את הסנהדרין ולמעשה שמרו על הגחלת של העם היהודי. דווקא הצדוקים והאיסיים שהיו האורתודוקסים לא שרדו את הזמן.

יוחנן בן זכאי היה רפורמיסט.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 25 יולי 2018, 19:57
על ידי אורי אדום בנשמה
גדי כתב:
מעניין מאוד. כלומר הפורמים של ימי בית שני הם אלו שלאחר החורבן הקימו את הסנהדרין ולמעשה שמרו על הגחלת של העם היהודי. דווקא הצדוקים והאיסיים שהיו האורתודוקסים לא שרדו את הזמן.

יוחנן בן זכאי היה רפורמיסט.
ברור לך שזה 'רפורמיסט' במשמעות שונה בתכלית ממשמעותה האקטואלית בימינו אנו, כן?

אגב - אם באמת תרצה להשלים פערי מידע בתחום, רק תאמר ולא תצטרך יותר לרעות בשדות זרים עם נרטיב מסולף וסלקטיבי.