חברים יקרים, אנא הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "באר שבע נגד תוואי הרכבת הקלה לקריית המודיעין" ושתפו אותה עם אנשים נוספים
https://www.facebook.com/groups/814503160461815
בשבוע שעבר הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם קו רכבת קלה הזוי וחסר כל היגיון תחבורתי מבאר שבע אל קריית המודיעין ומיתר.
הרכבת הקלה צפוייה להיכנס אל העיר באר שבע מכיוון מזרח, לעשות סיבוב קצר בלב ליבה של העיר ולחזור בחזרה על עקבותיה תוך שהיא מגבירה את עומסי התנועה בצירים המרכזיים ביותר של העיר ואינה משרתת כמעט בכלל את התושבים.
בעוד שההיגיון אומר שרכבת שנכנסת לעיר מכיוון מזרח חייבת לחצות את העיר עד לנקודה המערבית ביותר בכדי שתוכל לשרת בצורה יעילה את תושבי העיר.
הרכבת הקלה הזו שמה במרכז את קריית המודיעין ואת היישובים הקטנים - עומר, מיתר וכרמית בעוד שהיא מתעלמת לחלוטין מאוכלוסייה של 250,000 תושבי באר שבע.
תושבי באר שבע חייבים לעשות הכל בכדי למנוע את הקמת קו הרכבת הקלה בתוואי הנוכחי שאינו צפוי לשרת אותם!
הרכבת הקלה "מיתר-באר שבע":

עלות 8 מיליארד ₪

לא תיכנס לשכונות העיר באר שבע וכמעט ולא תשרת את תושבי העיר

פוטנציאל ל-60,000 משתמשים בלבד (עומר, מיתר, קריית המודיעין, והישובים הבדואים)

תגביר את עומסי התנועה בכבישי העיר באר שבע

ביקוש נמוך עקב אוכלוסייה דלילה המתגוררת לאורך רוב תוואי הקו

מיעוט קטן של תושבים המתגוררים במרחק הליכה סביר מתחנות הרכבת הקלה

הקמת מערך של רכבות קלות בתחומי העיר באר שבע יידחה בעשר שנים
חלופת תושבי העיר באר שבע: "כלניות-קריית המודיעין":

עלות 8 מיליארד ₪

סלילת מסילת רכבת קלה אל קריית המודיעין והיישוב עומר

ביטול מסילת הרכבת הקלה ליישוב מיתר שעלות סלילתה יקרה עקב צורך בהקמת גשרים מעל כביש 6 ו-31

80,000 תושבים נוספים המתגוררים בסמיכות לשדרות טוביהו ושכונת נווה מנחם יתווספו לתוואי הרכבת הקלה (לעומת 9000 תושבי מיתר בלבד)

עשרות אלפים מתושבי באר שבע יוכלו להגיע אל תחנות הרכבת הקלה בזמן של עד 7 דקות הליכה, לעומת עשרות בודדות מתושבי מיתר

רכבות ישירות מהשכונות המערביות של העיר באר שבע אל מוקדי המסחר והתעסוקה ולהפך

פוטנציאל להפחתת עומסי התנועה בציר שדרות טוביהו
חברים יקרים, אנא הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "באר שבע נגד תוואי הרכבת הקלה לקריית המודיעין" ושתפו אותה עם אנשים נוספים
https://www.facebook.com/groups/814503160461815
