gooner כתב:
לא נכון. מתוך ויקיפדיה:
ב-13 בפברואר 1997, בעקבות פרשת בר-און חברון, מינה שר המשפטים, צחי הנגבי, ועדה ציבורית בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר, אשר נתבקשה לבחון את אמות המידה הנדרשות בעניין כשירותו של מועמד למשרת היועץ המשפטי לממשלה, את דרך מינויו, את דרך הצגת שמות המועמדים ואת משך כהונתו. וכן היא הוסמכה להמליץ את המלצותיה בכל סוגיה אחרת הקשורה לכהונת היועץ המשפטי לממשלה, כפי שתמצא לנכון.[21]
ועדת שמגר מנתה חמישה תפקידים של היועץ המשפטי לממשלה[22]:
ראש התביעה הכללית מטעם המדינה (פרקליטות המדינה)
מייצג את רשויות המדינה בבתי המשפט, כולל בבית המשפט הגבוה לצדק.
מייעץ לממשלה בעניינים משפטיים.
מייעץ בהכנת תזכירי חוק של הממשלה בכלל ושר המשפטים בפרט.
ייצוג האינטרס הציבורי ושמירה על קיום החוק.
הוועדה המליצה כי תואר משרתו של היועץ המשפטי לממשלה ישונה ל"היועץ המשפטי הראשי", בהתאם לאחריותו על שמירת שלטון החוק בכל רשויות השלטון, ולא רק בממשלה.
לא סתרת אותי כל כך.
פרט לתפקיד הראשון מתוך החמישה, כל שאר תפקידיו הם עבור הממשלה.
תפקיד התובע זה האבסורד הכי גדול, הבנאדם גם מייצג את הממשלה בבית משפט וגם אמור לתבוע אותה ואת חבריה, הוא גם הסנגור וגם הקטגור, זה כפל כובעים לא הגיוני ולא אפשרי שהיו צריכים להפריד כבר ממזמן.
יועץ משפטי כשמו כן הוא אמור לייעץ לממשלה בעניינים משפטיים ולהיות נציגה בבג"צ, בנוסף אליו צריך להיות גם תובע כללי שימונה על ידי הכנסת, לא יכול להיות שאותו אדם יבצע את שני התפקידים הסותרים הללו.
שומרי הסף בדמוקרטיה הם בית המשפט, משטרה, תקשורת חופשית. לא פקידים ממשלתיים.